Keşan’da 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında Keşan Kaymakamlığı tarafından düzenlenen farkındalık programı, geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Programda engelli bireylerin yaşadığı ekonomik ve sosyal sorunlar dile getirilirken, “lütuf değil, hak odaklı hizmet” mesajı verildi.

Protokolden Anlamlı Destek
Keşan Kent Müzesi önünde başlayan programa; Keşan Kaymakamı Aziz Mercan, Keşan Belediye Başkanı Op. Dr. Mehmet Özcan, siyasi parti temsilcileri, kurum müdürleri, sivil toplum kuruluşu başkanları, engelli bireyler ve çok sayıda vatandaş katıldı. Protokol üyeleri, etkinlik başlangıcında engelli bireylere karanfil takdim ederek haftalarını kutladı.



Kortej Şehir Merkezinde Yürüdü
Saat 10.30’da Müze önünde toplanan kortej; bando ve müzik eşliğinde Hastane Caddesi, Önder Caddesi ve İsmet İnönü Caddesi rotasını takip ederek Cumhuriyet Meydanı’na ulaştı. Atatürk Anıtı önünde düzenlenen törende;
- Keşan Engellileri Koruma Derneği adına Başkan Fatma Öz,
- Keşan İyilik Sağlık ve Eğitim Koruma Vakfı adına Mütevelli Heyet Üyesi ve Mustafa Kemal Paşa Mahallesi Muhtarı Bayram Ali Kalfalar anıta çelenk sundu.
Tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla devam etti.

“Sadaka Değil, İnsan Onuruna Yakışır Ücret İstiyoruz”
Günün en dikkat çekici konuşmasını yapan Keşan Engellileri Koruma Derneği üyesi Sedat Aydemir, engellilerin ekonomik sıkıntılarına ve sistemsel sorunlara parmak bastı. Aydemir, şu ifadeleri kullandı:
“Bizi yönetenler bilmelidir ki; engellilerimiz acınacak bireyler değil, eşit yurttaşlar olarak algılanmalıdır. En kötü ev kirasının 10 bin TL olduğu bir dönemde, 6 bin TL’lik maaş ancak cep harçlığıdır. Biz sadaka değil, insan onuruna yakışır bir ücret ve bayram ikramiyesi istiyoruz.”
Aydemir ayrıca, pahalı ilaçların devlet tarafından karşılanması ve tıbbi araçlara ek ücret ödemeden ulaşılması gerektiğini belirterek, huzurevlerine kabul yaşındaki sınırlamaların kaldırılması çağrısında bulundu.

“Gerçek Kalkınma Fırsat Eşitliğiyle Mümkün”
Keşan Sosyal Hizmet Merkezi Müdürü Nergis Mustafapaşa ise yaptığı konuşmada, engelliliğin toplumsal bir sorumluluk olduğunu ifade etti. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın politikalarını yerelde hayata geçirmek için çalıştıklarını belirten Mustafapaşa, “Gerçek kalkınma, toplumun tüm kesimlerinin sürece katılımıyla mümkündür. En büyük engel duyarsızlıktır,” diyerek birlik ve beraberlik mesajı verdi.














